Polskie porty powinny mieć możliwość przyjmowania statków, które przepływają przez cieśniny duńskie i wchodzą na Bałtyk. Wypowiedź Piotra Naimskiego dla Radia Maryja

Zarząd Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu powołując się na przepisy prawa europejskiego i międzynarodowego wystąpił w 2011 r. do sądu administracyjnego w Hamburgu z powództwem przeciw niemieckiemu Federalnemu Urzędowi ds. Żeglugi Morskiej i Hydrografii. Domagał się, aby na skrzyżowaniu z północnym szlakiem żeglugowym prowadzącym do Polski gazociąg Nord Stream został umieszczony na większej głębokości.

Piotr Naimski odniósł się do problemu na falach Radia Maryja.

– Istota rzeczy polega na tym, że limitem dla żeglugi na Bałtyku jest głębokość cieśnin duńskich. Polskie porty powinny mieć możliwość przyjmowania statków, które przepływają przez cieśniny duńskie i wchodzą na Bałtyk, a teraz tak nie jest. Kiedy budowany był Nord Stream I strona niemiecka zapewniała, że jeżeli będą plany rozbudowy portu w Świnoujściu, to ta sprawa zostanie przez stronę niemiecką pozytywnie załatwiona. Te plany są w tej chwili realizowane, jest stadium wykonalności nowego nabrzeża kontenerowego w Świnoujściu. Problem może być rozwiązany poprzez zagłębienie istniejącego gazociągu, bądź zbudowanie nowego toru wodnego. Koszty tego powinna ponieść strona niemiecka.

Obecnie do Świnoujścia mogą wpływać statki o maksymalnym zanurzeniu 13,5 metra, ponieważ 2,5 metra głębiej znajduje się rurociąg Nord Stream.

Zachęcamy do przeczytania wypowiedzi Piotra Naimskiego na stronie Radia Maryja

Dziś sąd niemiecki odrzucił skargę.

W kategorii: Aktualności, Bezpieczeństwo Energetyczne, Media, Silna Polska w Europie wpisany przez Magdalena

Ilość komentarzy do artykułu: Możliwość komentowania Polskie porty powinny mieć możliwość przyjmowania statków, które przepływają przez cieśniny duńskie i wchodzą na Bałtyk. Wypowiedź Piotra Naimskiego dla Radia Maryja została wyłączona

Możliwość komentowania została wyłączona.